تاریخ انتشار: شنبه 1397/04/02 - 12:14
کد خبر: 270099

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»:

با تغییر ساختار دولت مشکلات حل نمی‌شود/ آزمون و خطا کافی است

آزادی‌خواه ادامه داد: همین ادغام و تفکیک با این بحران اقتصادی و معیشتی‌ای که کشور با آن مواجه است، هزینه زیادی را برای کشور به بار می‌آورد و هیچ چیزی هم عاید مردم نمی‌شود. انجام کارهای غیرضروری آن هم در شرایط حساس کنونی برای کشور سزاوار نیست.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» با اشاره به لایحه اصلاح ساختار دولت، ضمن ابراز مخالفت با این لایحه، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی کشور با اقداماتی از این دست حل نخواهد شد و برای حل این مشکلات باید اقداماتی فوری و زود بازده را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان آنکه اولویت کشور در شرایط کنونی ساختار دولت نیست، افزود: فرصت در حال از دست رفتن است و بازار کالا و ارز و موارد مختلف دیگر مهمتر از این موضوع هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این اقدام به نوعی بازگشت به عقب است، خاطرنشان کرد: به هرترتیب ادغام وزارتخانه‌ها با پیشنهاد دولت قبل انجام گرفت و مدیران کنونی در آن نقشی نداشتند، هر چند که به اعتقاد من آن زمان هم کار اشتباهی بود.

آزادی‌خواه ادامه داد: اینکه ما بعد از چهل سال از انقلاب مدام ساختار عوض کنیم اقدام منطقی‌ای نیست. هرچند که دولت این اختیار را دارد که در این رابطه لایحه بدهد و مجلس هم اختیار دارد که آن را تصویب کند یا از تصویب آن خودداری نماید.

وی با بیان آنکه ما نمی‌توانیم بگوییم دولت کار غیرقانونی‌ای انجام داده تصریح کرد: بنده در اینکه این اقدام، کاری اشتباه است تردید ندارم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی با تأکید بر اینکه زمان این حرف‌ها گذشته است، گفت: آزمون و خطا دیگر برای ما کافی است. ما ساختار داریم اگر هم قرار است تغیییر در آن صورت گیرد یک بار برای همیشه باید این اتفاق بیفتد. وی خاطرنشان کرد: قرار نیست یک دولت بر سر کار بیاید و وزارتخانه‌ها را ادغام بکند و دولت بعدی اقدام به تفکیک همان وزارتخانه‌ها کند.

آزادی‌خواه ادامه داد: همین ادغام و تفکیک با این بحران اقتصادی و معیشتی‌ای که کشور با آن مواجه است، هزینه زیادی را برای کشور به بار می‌آورد و هیچ چیزی هم عاید مردم نمی‌شود. انجام کارهای غیرضروری آن هم در شرایط حساس کنونی برای کشور سزاوار نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اگر پاسخ مناسبی از تجمیع و ادغام وزارتخانه‌ها دریافت نشده، علت آن نبود برنامه و مدیریت مناسب بوده ادامه داد: دولت آئین‌نامه اجرایی، دستورالعمل، برنامه و ... نداشتند. یعنی وزارتخانه‌ها در هم ادغام شدند اما هیچ تلاشی نشد که برنامه‌ها و دستورالعمل‌های آنها تدوین شود و دستگاه‌ها بدانند که طبق چه آئین‌نامه‌ای باید کار خود را انجام دهند.

آزادی خواه با بیان آنکه صرفا ادغام صورت گرفت ولی این مسئله پشتوانه مدیریتی لازم را نداشت در پایان یادآور شد: ما در وزارت ورزش و جوانان اخیرا این آئین‌نامه را نهایی کردیم و احتمالا در هفته‌های آینده به صحن علنی خواهد آمد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/04/02 - 13:59

بهتر نیست جناب آزادی خواه، ابتدا مشکلات دانشجویان را در استفاده از لوازم آرایشی حل کنند؟ چرا دانشجویان به اشاعه فحشا و فساد اقتصادی واکنش کافی و درخور آن نشان نمی دهند، اما از بیکاری بعد از فراغت از تحصیل ناله می کنند. ارتباط اشاعه فحشا و فساد اقتصادی با آینده دانشجویان چیست؟
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top